lördag 2 april 2011

förbannade jävla pissväder!

Allvarligt talat, jag brukar inte klaga på vädret.
Men nu är jag fan less på skiten!
2 hundar. Som är ute många gånger per dag.
Bibbi är väl en sak, för hon undviker allt va lera och smuts heter. Men Cash, han ÄLSKAR smuts och lera.
Och han är VIT. Ni kan ju typ tänka er hut han ser ut efter en promenad.
Asså de är inte kul. De är raka motsatsen till KUL.
Efter varje promenad så måste han in i duschen och få sig en ordentlig omgång med både vatten och shampo.
Och de suuuuger att duscha en hund flera gånger om dagen. De tar alldeles för mkt tid.
Han är stooor. Han tycker inte att de är super kul att duscha, så man är alltid dyngsur själv.
Och så blir man svettig, trött och BLÖT.
Sen så ska han torkas. De är MYCKET hund att torka. Och han hatar att bli torkad. Han leker hellre med handduken. Typ dragkamp och sånt.
Och de är rätt jobbigt. Hundfan väger ju typ mer än vad jag gör.
Och senm måste man vara NOGGRAN oxå.
Eftersom jag envisas med att ha vita sängkläder. Vita, fina underbara sängkläder. Så man vill INTE ha en smutsig lerig hund i sängen. (Mannen är dessutom helt värdelös på att torka hund-tassar och bryr sig inte alls om de är lite lerigt hemma).

Men nu kanske ni tänker att varför har ni inte överkast på sägen?
Jo de ska jag tala om för er. Vi har ett överkast. Ett sjuuuukt stort överkast. Som Cash kissade på när han var mini-valp.
Och eftersom de är så sjukt stort så kan jag inte tvätta de i maskinen vi har hemma. Utan jag måste boka tvättstugan.
Och jag tvättar inte i tvättstugan. Jag är rädd för tvättstugan.
De finns fullt med monster och spöken i våran tvättstuga.

Näe, asså de är så jobbigt. Funderar starkt på att anställen nån som kan duscha mina hundar. Och tvätta mitt överkast.

ha en fin lördag mina vänner!

hej hej! Och ursäkta mitt jävla gnäll. Men va tvungen att få ur mig de.
Lovar att de kommer ett trevligare inlägg sen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar