tisdag 7 februari 2012

tisdag!

Har precis flyttat över min spindel till ett större hem. Hon gick in så fint! Celine är hos mormor idag. Så de är väldigt lugnt. Kevin lirar på Xboxen. Så klart! De blir nog pizza idag. Har ingen lust att gå och handla. Vi var ner en sväng på marknaden idag Me. Köpte godis, strumpor till barnen och så fick jag en väska av min fina man! Vi köpte korv också. 2 olika. Men när vi kom hem såg vi att gubbjäveln la ner 2 lika korvar!!!!!!! Inte hela världen kan tyckas, men fan så irriterande! Så lätt kan de va att få igång mig! :-) de blir en lugn kväll. Pizza och matkoma. Blir nog lite läxläsning med Kevin också. Han går i 2an och har 4 läxor varje vecka. Läsläxa. Matte läxa. Skriv läxa och glos läxa. Är inte de like mycket? Visserligen tycker jag att de är bra. Kevin behöver de. De är nyttigt dag bra att lära sig! De lär bli ännu mer läxor sen. Men han är duktig min kille! Så duktig på att läsa och skriva. Och jätte duktig på matte! Man blir liksom stolt i mamma hjärtat! Celine fyller ju på lördag. Ska ringa till lite släktingar och fråga om dom vill komma. Har köpt massa presenter till henne. 20 stycken för att vara mer exakt! Och en till Kevin. Tycker de blir så orättvist annars! Celine kommer bli så glad för alla fina paket. Rosa och lila och massa fina snören. Jag är lite besatt av att slå in paket hehe! Har hur mycket papper och snören hemma som helst. Men hittar alltid nya fina som inhandlas :-) nu ska jag kika på unga mödrar! Hej svejs!
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

  1. dottern som går i trean har en läxa i veckan... samma med dottern i ettan.. de jobbar på så pass mycket under lektionerna att de har bara läsläxor. //paula

    SvaraRadera